Maandag 6 juni - 2 de pinksterdag

6 juni 2022 - Hausberge, Duitsland

Onze slaapplaats van afgelopen kan geen toeval zijn

we waren een fijne reis gehad en rond 1 uur vinden we t wel weer genoeg voor vandaag

dus de eerst volgende afrit die we tegen kwamen gingen we van de autobaan af en beiden begrepen we niet hoe dit kon

we zagen namelijk op het naambordje PORTA WESTFALICA. Deuhhheee. Hoe dan??? Deze naam kon ik vroeger niet onthouden toen wij van een Duitse vakantie naar huis reden en mijn vader vroeg ieder half uur aan mij ‘ Hoe heet die poort ook alweer’

je begrijpt dat dit woord er zo in is gesleten dat ik tot op de dag van vandaag dit woord kan dromen. Pa was er trots op en ieder jaar vroeg hij wel eens terloops hoe die poort ook al weer heette in Duitsland en nu nemen wij zo maar deze afslag, Pa zou kraaloogjes hebben gekregen en een brede glimlach van trots als we bij thuiskomst hadden verteld dat we hebben overnacht in Porta Westfalica 👀

Ik zag op een wegwijs bordje ‘ Porta bad’ dus daar zijn we naartoe gereden. Zelf met Pinksteren geopend. Eerst samen lekker wezen zwemmen in een groot zwembad, een badmuts was niet nodig!! We werden getrakteerd op een mini regenbuitje, best fijn

Nadien met de auto naar een wandelgebied gereden 4 km verderop, bij een tv mast. Daar was het heel erg druk ivm een auto meeting - een Volkswagen K70, die is maar 3 jaar gefabriceerd. Deze is door NSU ontworpen en gefabriceerd door VolkWagen. Wij ook een tv toren beklommen, trappen lopen dus. En eenmaal boven genieten van het uitzicht en de wind

als slaapplek zijn we toch weer naar t zwembad gereden.
Bellen met  Olaf Linda en Dayn. Ooh jee, nu zie je echt wel verschil, Dayn groeit als kool, hij begint te kletsen, kan er alleen nog niks van maken 😯  Ik kan me dit nog goed herinneren bij onze eigen jongens, ik kon alles verstaan wat ze zeiden en de leerkracht stelde logopedie voor. Komen we bij Josien, een super lieve logopedist in Tubbergen,  zegt ze, kun jij begrijpen dat anderen dit niet kunnen verstaan. Nee, dat kon ik echt niet   Maar Milan had een slissende Sssssa en Olaf kon de R niet

het woord ‘kedentebedood’ mochten we thuis oefenen om de tong achter je voortanden te doen bij een R

ach, wat gaat de tijd toch snel voorbij

ook Dayn zijn taal gaan wij begrijpen

en weet je, deze vakantie hebben we verschillende mensen ‘gesproken ’ die niet onze taal spraken en wij niet de hunne maar Taal die je met je hart spreekt, die verstaat iedereen ♥️
echt waar 🍀                                                het is altijd nog goed gekomen

Op tijd warm eten. Geen patat, doet zwembad was inmiddels gesloten. Daar was een shop bij met lekkers. Om half 7 zijn we gaan wandelen, rondje met Lieke. Gelukkig heb ik Strava aan gedaan want de wandeling ging door slingerpaadjes en het wordt hier eerder donker dan we gewent zijn, dus en iets de weg kwijt, en een mini regen buitje ( onder de bomen merk je er niet zo veel van gelukkig), geen zaklamp mee, wel onze mobiel en de schemer viel eerder binnen dan wij verwacht hadden. Half 11 super gestrest weer bij de camper, nat van zweet van het  lopen. Onze 10.000 stappen hebben we vandaag wel gehad 🚶‍♀️ 🥾  🥾

Binnen 5 minuten was onze hele camper beslaan met condens, wat hebben we t warm nu

wat drinken en een potje kaarten en zo konden we toch met rust in slaap komen

wakker worden, heerlijk relaxed

gebakken eitje met brood als ontbijt 🍳

we hebben het fijn

vandaag rond de 150 km rijden

een verrassing waar we vannacht gaan overnachten,  wat een vrijheid , met de camper kan dit echt 😊

weer een stukje dichter bij huis

dan hoeven we morgen nog ongeveer     50 km. Dat is prima te doen