Dag 12
12 mei 2022 - Oppheim, Noorwegen
Vannacht overnachten op de parkeerplaats bij natuurmuseum, vanmorgen geen reeen meer gezien.
de navigatie intoetsen op bestemming Geilo, tussen de natuurparken Hardangervidda en Jotumheimen, eerst een cirkel in een tunnel en ‘n paar “gewone” tunnels, gingen we steeds hoger.
Geleidelijk kwam ook de sneeuw in de berm, maar al snel eerst dit meer en hoger langs de weg, op sommige plaatsen was dit circa 4 meter hoog en begon de wind toe te nemen met gevolg dat er hier en daar sneeuw op de rijbaan.
na nog een kilometer of 5 veder te hebben gereden was de weg zover we kon kijken wit, heel wit, één centimeter of 15 tot 20. Dit ga ik niet doen, nog nooit met de camper in de sneeuw gereden, geen winterbanden en geen idee hoe de weg is, we hadden op de heenweg ook steigingen van 8% gehad.
Dus keren op die smalle weg de auto’s wachten. Wij terug gereden, stoppen bij een grote waterval Voringfosen, wat n kracht dat water. Nog met ‘n Duitser gesproken hij had wel winterbanden eendachtige we wel konden doorrijden, ‘ t was maar 20 km. sneeuw.
Net even bij Reki bootschappen gekocht en een plek voor het overnachten bij een oud leeg hotel in de buurt an Oppheim. Zo nu gaan we eerst lekker onze gekochte garnalen opeten, wordt vervolgt
groet Rudi

