Zaterdag 7 mei- week 1 week in Noorwegen zit erop

7 mei 2022

Vanmorgen mooi henig aan de dag begonnen

het was vannacht 7 graden geweest  

wij zijn beiden niet wakker geworden an de kou. Die nacht ervoor was het -0,5 en hebben we een extra deken midden in de nacht erbij over gedaan 

we zijn naar Åmot gereden. Daar is een grote supermarkt - vers brood gekocht - en een Sport 1 winkel (lijkt op Berver)

Rudi een nieuwe broek gekocht 

Hij ziet er nu uit net als alle Noorse mannen. Echt iedereen loopt hier met deze broeken. Rudi is ingeburgerd 

daarna hebben we Rauland ingetypt 

onderweg de camper geparkeerd en wezen wandelen- ons 10.000 stappen per dag zijn gehaald voor vandaag-

We wouden wel een route lopen maar dat wou niet, er ligt hier overal nog sneeuw op de wandelpaden en de paden zijn hierdoor ook nog heel drassig en nat 

ons Lieke mooi spelen en rollen in de sneeuw, gaaf!! 

verlaten oude huisjes en schuurtjes en een mega oude, niet meer werkende watermolen zijn we wel tegen gekomen Super mooi en degelijk gemaakt. We slapen vannacht op een CamperContact parkeerplek en kijken uit over water met sneeuw

onze camper staat strak op de wind die over het water waait

we hebben een prachtig uitzicht  En de kachel al lekker aan

de zon is al onder gegaan en de maan is helder aan de hemel te zien

wij bekeken net waar hier het Noorden ligt, gaan we het Noordelicht nog kunnen zien? ( hier op deze plek of überhaupt in deze vakantie)
Maar het is hier veel later donker dan in Nederland, rond half 11 en  dan gaan wij ook al slapen. We zijn moe merken we allebei. 
we leggen de extra deken vannacht maar wel klaar. Met die sneeuw en wind kan het wel koud gaan worden vannacht 

Foto’s