2 weken weg, een tunnel dag met zon ☀️

14 mei 2022 - Kaupanger, Noorwegen

Vandaag nadat we in Flåm lekker vers brood hadden gekocht zijn we bij het water gaan ontbijten en de zon komt erdoor

rond half 12 zijn we gaan rijden

ging mooi vandaag

met de zon erbij en blauwe lucht rijdt het wel een stuk fijner

Eerst een tunnel van 11,4 km ( de Gudvangen tunnel)

daarna reden bijna gelijk al in de Laerdalsrunnel en deze is 24,5 km

In Leardalsøryi zijn we in het centrum eruit gegaan. Zien we daar de Porsche meeting van Noorwegen

Wauw. Kon ik toch zo een foto maken met een auto van 20 miljoen ( als het geen replica is). Met mij erbij op is de foto gelijk meer waard 😉

toen weer verder rijden

en weer door een tunnel, de Fodnestunnel van 6,6 km.

en daarna hield de weg op

kon we met een veerboot naar de overkant. Deze veerboot vaart je over de langste fjord die er bestaat en zo kwamen we aan in Kaupanger

bij het water eerst een bak koffie ☕️

rudi kan geen water meer zien en is de wind zat

hij wil bomen 🌳 en bos

dus via een informatie kaartje een weg gevonden die ons daarheen kan brengen. Hebben de app Park4night op onze telefoon staan en wij vinden deze een aanvulling met het helpen zoeken naar een plekje

onze camper is een oudje van 20 jaar oud en geen 4 wiel drive. Langs de kant van de weg ligt hier greffel ( kleine steentjes). En dan gaat de camper spinnen en komen we niet vooruit

maar vandaag ging alles prima en hebben dat niet gehad

net al een mooie wandeling gemaakt (Onze 10.000 stappen hebben we gehaald vandaag)  over de hei en heel veel stenen en wortels van bomen. Rudi is weer geaard 🌳 en ik ook

we hebben een prachtige slaapplek en volgens een wandelaar lopen hier in dit gebied herten (hjort in t Noors)

als we in de camper zitten vanavond wie weet. Misschien kunnen we ze zien