Ons Hetty is jarig, zondag 15 mei

15 mei 2022 - Kaupanger, Noorwegen

Lieke moest plassen dus ik ben er uit gegaan en heb samen met Lieke een mountainbike route gelopen, wat stil is het hier om half 9 s’morgens. Deze stilte en al dat groen van de bomen en het mos is we een heel bijzonder begin van de dag

wat ben ik dankbaar 🥹

toen ik met Lieke terug kwam bij de camper bleek Rudi ietsiepietsie ongerust te zijn. Hé valt mie toch nich   Nee Rudi, ik ben niet gevallen.

ontbijt met gerookte zalmfilet, net als thuis op zondag, wat smullen

nadien kwam er toch zomaar weer regen uit de lucht vallen. It is rain again. 🎶 Dit hadden we niet besteld

Dus ik ben mooi even gaan kleien

Na de regenbui kwam toch echt de zomer door. Samen wandelend naar de Kaupanger holen. Google maps erbij. En wij aan de wandel.
blijkt dat de route over een boerderij erf gaat en vooraan de weg staan alleen bordjes met rode randen * Verboden voor wandelaars * privé  dus wij zijn maar weer rechtsom gegaan. Wel balen dit. Maar wij zijn vindingrijk, voor alles is een oplossing   Wij zagen langs een hoog gelegen huis alsnog een wandelpad wat ook die kant op gaat.  Dus toen begon alsnog onze wandeling maar dan met een zelf bedachte route. En zoals je misschien al we begrijpt, die is niet saai en ook niet zonder gevaar. Want de eigenaar had een hoog hek gemaakt om zijn gebied waar wij naartoe wouden. Dus dat hek maar volgen. En met iedere stap klommen we hoger en hoger en steiler en steiler.  Achteraf zeggen we, dit was te hoog en niet te doen. Menig Noor uit Kaupanger heeft hier nog nooit gelopen maar 2 vakantie vierende Hollanders die op avontuur zijn gaan dit gewoon doen.  En het was toch mooi. Heel veel herten sporen gezien, keutels van herten, haren van herten. Er lopen der hier genoeg

alleen wij hebben ze nog niet gezien 🦌

eenmaal voorbij het hek van de boer ging het pad verder en wist Google maps ook weer waar we waren en toen was het wel weer te doen. Daar aangekomen heb je een ruim zicht over de bergen en de fjord. Zekers de moeite waard dus.  Onze namen in het gastenboek gezet. Wij waren de 19 de al van vandaag. Een drukke looproute daarheen dus

mooie foto’s gemaakt

en weer terug naar de camper

en weer ging Google Maps via een andere route. Nu wisten wij een beetje waar we waren en kenden we de weg maar we kwamen alsnog weer bij de boer over zijn erf. Er was niemand. Anders had ik wel vriendelijk gezwaaid. Het kon gewoon niet anders.

Eénmaal bij de camper voelden we pas hoe moe we  waren

bij de haven in het dorp staan mooie bankjes. Daar hebben we uitgerust en lekker warm gegeten

zo over deze fjord is toch echt wel een heel mooi uitzicht. Uniek hoor

rond 8 uur rond gereden. Onze slaapplek gaat ging een luchthaven van Kaupanger. Wij daar naartoe om te gluren. En we hadden het mooiste uitzicht over laatste zonnestralen en prachtige wolken

wij staan vannacht weerop dezelfde plek als gisteren. Deze is echt fijn

en nu ga ik winnen van Rudi met kaarten

jokeren ♠️♣️♥️♦️