22 mei

22 mei 2022 - Lillehammer, Noorwegen

In de Tom Tom staat Lillehammer

het het rijdt lekker zoals Rudi dat noemt

rond 1 uur de camper langs de weg en een wandeling naar Skolmen Bru

dat is een mooie brug en een waterval. Het is warm en zonnig en je klimt en daalt steeds dus nog warmer. De brug hebben we wel gezien, de waterval niet  maar de wandeling was echt prachtig

daarna de auto ergens parkeren voor een lunche maar de route was voor mij bijna te lang, ik had te honger

Uiteindelijk toch van de grote weg af en in Aust-Torpa bij een oude houtzagerij en molen onze lange picknick gehad

de plek was perfect, het weer ook, het blijft zonnig en na iets lekkers gehad te hebben knap ik ook wel weer op

daar nog weer verse rendier drolletjes gevonden, hier lopen ze ook wel dus

toen weer verder richting Lillehammer

mij heb super zin om te douchen, gewoon op een camping  maar dat viel niet mee

we moesten er echt naar op zoek omdat de meeste campings pas rond 20 juni open gaan, ook een camping had alleen maar hutjes

Vorig jaar, door de Corona , was er zoveel vraag naar camperplekken dat je zonder reserveren geen plek kon vinden   Wel 15 telefoontjes per dag 📞

maar hij kon ons wel verder helpen, een camping die 365 dagen per jaar geopend  is

daar heen gereden en echt, wat een fijne  plek. Furuodden Camping
na de inschrijving wel een bijzonder gesprek met de eigenaresse

24/7/365 heeft ze 4 ruimtes verwarmd maar door de hoge energiekosten ( net als bij ons) had haar account haar erop gewezen dat ze in de min draaide. Ze was al 5 jaar niet meer op vakantie geweest, haar vader hielp haar heel veel op de camping, haar man werkte ook mee en anders was hij op klus en niet thuis en haar kinderen deden wat ze konden

het waterniveau in het meer is schrikbarend laag, zo laag is het nog nooit geweest, alle water van de sneeuw laten ze gewoon weg lopen en wordt niet voor elektriciteit gebruikt en daardoor stijgen de prijzen schrikbarend hoog en het water nivo daalt  Oekraïne had er ook mee te maken

haar wat Hollandse tips gegeven Bijv 1 toiletgebouw open voor zowel mannen als vrouwen. Ze lachte. Ze wist nu almaar ze weerstand kreeg van de vrouwen maar ze was er erg blij mee. Ik Holland kunnen mannen en vrouwen ook gelijk plassen. Waarom in Noorwegen dan niet haha

lekker douchen, heel lekker warm gegeten en daarna naar t strandje wat ook bij de camping hoort

wij vinden het hier erg fijn

en was is het toch lang licht 💡

wij moeten de klok in de gaten houden anders ga je gewoon door met kaarten

je merkt niet dat het dan al zo laat is