23 mei - onze 23 ste dag onderweg

23 mei 2022 - Hamar, Noorwegen

Vanmorgen op een camping wakker worden is geen verschil dan op een camperplek

maar heerlijk nog weer even douchen das toch echt wel een luxe 🧼. Nu geniet je er weer extra van

zalm bij het ontbijt is ook een luxe, hier kan dat want dat is betaalbaar. Maar laatst zagen we een pondje kersen voor €27.-  🍒 Wij lopen dan verder.  Over 3 weken kunnen wij kersen kopen in Nederland 🇳🇱. Dat gaan wij nog wel redden. Maar als je hier altijd woont en je hebt erge trek in kersen, dan haal je ze wel. Een hortensia, die binnen en daarna naar buiten kan is hier ook €20.- omgerekend. Je leven hier is aanzienlijk duurder ‘maar je verdient ook meer ‘ zegt men

een ‘nadeel’ van de camping is dat je meer gaat buurten, altijd als je bijna weg wilt rijden is er we iemand die verlegen is om een praatje

rudi dacht gisteren dat hij op een camping rustiger zou slapen maar dat was niet waar. Ik was flink aan het dromen geweest ( hij schoot zomaar in het wilde weg mensen neer, hij wou zijn pistool 🔫 uitproberen. Hoe kom ik derop). Ons mini bedje was veeeeelste klein en zijn schouder is nog lang niet rustig ( lees erg pijnlijk) Slijmbeursontsteking, dit heeft hij al een poosje, er al 2 spuiten in gekregen maar de pijn wordt helaas steeds meer)

Voor we weg reden was het 11 uur. We hebben een adres voor een jachtwinkel gevonden, die 25 km doen het ook niet ja

dus wij naar Gjovik. Daar zit Jakt & Friluft. Een kleine winkel met een medewerker die echt een eentonige stem heeft. Wat saai. Rudi heeft nog geïnformeerd naar kijkers en ik ben al snel  weer naar buiten gegaan, mooi met Lieke wandelen

buiten zie ik een poster van een jager die alleen maar hier past, een schoten edelhertenkop met gewei als trofee 🏆 in een rugzak. Wel apart

altijd fijn, we zijn beiden nooit in paniek en we vinden elkaar altijd terug

op naar Lillehammer, een lang stuk langs het water en een drukke weg met in het midden een soort vangrail. Eind van het jaar gaan we hier aan het werk, dit wordt een 4 baansweg, is wel veiliger

in Lillehammer hadden we het centrum aan gehouden. En je ziet ook al het bordje van Olympische parken

Het centrum vonden wij iets tegenvallen, Borne is er groot bij terwijl Lillehammer wel Enschede is als vergelijking

parkeren gaat met een Vipps parkeer- en betaal app en die hebben wij niet

dus dan maar ben zo, zonder betalen

maar in was een winkel binnen en lieke mocht er niet dus dus rudi wachtte buiten en hij voelde onrust en liep naar de camper. We zijn door t oog van de naald gekropen, hij was al aan het schrijven ✍️. Anders hadden we €60,- moeten betalen aan een boete. En bellen onder het rijden kost hier € 600.-  je laat t dan wel, trouwens wij nu ook wel.
min het Noors kringloopwinkel opgezocht bruktbutikk. En dan is er 1 gesloten, 1 in het centrum en 1 op het industrieterrein. Wij erheen vee geks en kopjes werk en geen kleding. Een hele saaie. We hebben het wel gezien hier

Toen aar het olympisch park gereden. In 1994 waren de spelen daar, de putdeksels zijn nog daarmee versiert

fijn een boterham En een kopje koffie bij de camper

besloten dat we door gaan rijden

100 km

verder naar Hamar

het weer is toch grijs achtig met af en toe een mini spatje maar niet koud.   Hebben we deze kilometers alvast gehad

bij mooi weer stoppen en eruit

bij saai of regenachtig dan door rijden

we komen een beetje in een heuvelachtig landschap , glooiende bultjes. Wel vriendelijk. Het is hier groener dan in de  Jotan heimen of in Telemarken

wel grappig, al dat groen 🍃

1. Paulien:
    23 mei 2022
    Mooi verhaal om te lezen