Dinsdag 24 mei

24 mei 2022 - Morokulien, Zweden

Rudi had weer een hele slechte nacht

iets gegeten wat ik niet heb gehad, want ik had er geen last van. Hij had toch een zuurbranden en een buikloop. Begin van de ochtend viel hij wel weer in slaap

wel een kort nachtje

Na het ontbijt naar een jacht- en viswinkel in de buurt waar we hebben geslapen

En wat hadden ze veeeeeel, heel veel in de kleur groen en bruin. Rudi is er ook goed geslaagd.  Ik heb mijn stoel ook gevonden. DE stoel om ongezien wild foto’s te kunnen maken. Gaaf toch. Het zat ook nog lekker trouwens.

nadien een bakje koffie in de camper en toen Karlstad Zweden 🇸🇪 in de TomTom gezet

En eigenlijk best wel jammer, de laatste kilometers in Noorwegen 🇳🇴 is me toch een saai landschap. alles is lichtbruin van kleur, droog, weidse velden, wij denken aardappelteelt. Maar niets leuks om naar te kijken 👀

dus toen ben ik Bruktikken in gaan typen in de telefoon, bij plaatsen waar wij nog doorheen gaan rijden

Een grappige naam - Bruktikken-

= kringloopwinkel

wel lullig, zagen wij wat moois om te kopen, kon dat alleen maar contant met Noorse Kronen en die hebben wij al op en Euro’s wouden ze niet, dus de winkel uit met niks - lol 😂

Zweden heeft weer een eigen munt Zweedse kronen € 1,- is  0,95 Zweedse Kronen

iets in ons voordeel 😂. We gaan t meemaken

En zo opeens rij je Noorwegen 🇳🇴 uit

Tot net dacht ik dat we nog in Noorwegen 🇳🇴 waren vannacht maar Google Maps laat zien dat we al in Zweden zijn. Op de grens is een grote camping. Daar slapen we vannacht
met 1 voet zijn we al in Zweden

Op naar een nieuw avontuur

ik vindt het best wel even slikken, zo super mooi is het in Noorwegen 🇳🇴

zo netjes, zo veilig, zulke vriendelijke mensen die allemaal Engels kunnen

een ongerepte natuur, dieren die nog schuw zijn voor mensen

Meerder keren de eland mogen ontmoet , wat super gaaf 🍀

Wij voelden ons er 23 dagen eventje thuis

PS: beeldbellen met Dayn. Wat geweldig gaaf is dat, samen een boekje lezen, je merkt gelukkig nog wel herkenning, wat fijn. Ooh wat een kneupke. Heerlijk 🥰
Nadien had ik wel even 3 heimwee dropjes nodig maar ook een super onwijs dankbaar gevoel

zijn we straks weer thuis in Albergen zijn met al onze dierbaren dan zijn we echt super gelukkig 🍀

Liefs Rudi Linda Lieke 🐾