Rijdagje
4 mei 2022
Lieke maakte mij om 10 voor 5 wakker voor een plasje
met haar eruit fototoestel mee en op rudis crocs (lees 4 maten te groot) naar buiten
zie ik toch bijzondere mist over ons water waar de stenen zo magisch mooi in liggen
ik werd er stil van
over magie gesproken hier zijn geen woorden voor
wel helemaal koud weer dicht tegen Rudi aan kruipen Hij vind t prima dat ik mijn koude handen mag opwarmen aan hem en alle 3 zijn we tot half 9 weer in slaap gevallen
Het is fijn worden in de camper, aankleden ontbijten nog een bakje koffie en rond half 11 zijn we pas gaan rijden
Vrådal hadden we ingetypt
een weg gaat langs de ene kant het water en de andere kant rotsen. Zelfs de tomtom gaf aan - smalle weg voor de camper - maar onze camper past
onderweg af en toe stoppen
en een grote pauze stop bij een zandafgraaf gebied. En echt waar, we liepen een stukje het bos in en het was er vol met rendierenmos. Zelfs om te takken. Mij is geleerd dat er dan schone lucht is want anders groeit het er niet
ik ging los met foto’s maken, ik zag weer van alles in die takken met mos
als snack hadden we een tosti gemaakt, in de koekenpan. Heerlijk!
weer verder rijden. Bergen in zicht met sneeuw op de toppen
in Vrådal naar een supermarkt voor verse groente en weer verder nu Dalen ingetypt
En je geloofd het niet
Ik zag een bokje . Echt waar. De 3 de van vandaag maar de 1 ste waarbij Rudi kon stoppen met de camper. En dat deed hij. Ik snel uit de camper, de camera in de hand en het beestje zette het op een lopen. Richting mij. Over de straat. En daar ging hij. Mijn hart maakte vreugde sprongetjes. Wat mooi. Ik blijf iedere ree of hert uniek vinden. Het zijn prachtige dieren
weer verder rijden. Nu zoeken naar een mooie camperplek
Noorwegen heeft een Allermanswet sinds 1957 wat inhoudt wat van jouw is, is ook van mij. Mits er geen hek omheen staat en je moet 200 meter van iemands woonhuis afstaan.
ik zag een prachtige plek aan het water maar Rudi voelde zich bezwaard. Linda, dit mag niet!!
Samen eruit, toch naar die plek kijken want hij is zo mooi. Samen op verkenning of de grond hard genoeg is voor de camper en wij zagen 2 mensen in de tuin aan het werk. Engels kan bijna iedereen hier en ons Noors is niet te verstaan voor de Noren haha
maar in verstaanbaar Engels kregen we het antwoord.
ja hoor. Dat mag. 3 nachten mag je er gratis staan.
wat een prachtige wet hè
🙏
ik geniet hiervan
Rond half 8 staan we op de mooiste plek in Noorwegen met een goddelijk uitzicht over het water
wat een bijzondere dag
veel gezien en de natuur is hier rotsiger dan bij de kust
wat een avontuur
het bokje staat met stip op nummer 1
maar toch gaan we nog voor een eland
😉
Foto’s
1 Reactie
-
Paulien:5 mei 2022Mooi hoor. We genieten met jullie mee.

