Sneeuw ❄️ sneeuw ❄️ sneeuw ❄️

9 mei 2022 - Rodal, Noorwegen

Vanmorgen keek ik vanuit de camper door het raam naar buiten en zag de bergen magisch spiegelen in de het water ( de Totak)

dit duurde echt maar 2 minuten, toen was het licht anders en de spiegeling was weer weg. Ik vind dit geweldig. Rudi was net te laat. Gelukkig hebben we foto’s.

We zijn mooi langs het water verder naar boven gereden, via Eland. Daar een picknick pauze en toen door naar  Rodal. De zon scheen, blauwe licht en fijn weer om te rijden

Wat we niet wisten is dat de weg na Eland een soort bergpas werd

sneeuw en bergen en prachtige uitzichten

Deze is is 1350 meter hoog, veel haarspeldbochten en flink veel tunnels

bij ieder parkeergelegenheid wou ik wel even stoppen voor een foto haha Rudi doet echt niet alles wat ik wil dus we reden ook nog wel door maar het was prachtig mooi onderweg

in Rodal zijn we eruit gegaan, hier staat een staafkerk uit 1300 nog wat. Een staafkerk (Noors: stavkirke) is een geheel uit hout opgetrokken kerkgebouw, met een typische bouwstijl die voornamelijk in Scandinavië wordt aangetroffen. Staafkerken zijn ontstaan in de periode waarin het christendom in Scandinavië werd verspreid.

ook zagen we toen een ASCI camping.
En daar staan we nu, tussen de sneeuw, met meerdere campers

helaas is t douchen hier met koud water want het muntgeld nam t apparaat wel maar ik kreeg geen warm water. En Rudi stond tegelijk met mij te douchen bij de mannendouche en had ook ijskoud water

bij het wasbakje kwam wel warm water uit dus daar onze haren gewassen en poedelen. We ruilen weer fris

Het is hier wel kouder nu dan gisteren en voor morgen is er 90% regen voorspeld. Op de camping staan nog meer Nederland ers en dan hoor je van alles

we zijn weer helmaal op de hoogte.
een camping heeft ook wel iets vinden wij

1. Anja:
    9 mei 2022