Onze eerste Noorwegens regen gehad

10 mei 2022 - Odda, Noorwegen

Rond 5 uur vannacht hoorde wij gekletter op de camper.  Het regent. Ik moest er toch uit om te plassen, dus gelijk maar even gluren door het voorraam. Het hele dorp en de camping ligt onder de mist en geen berg is meer te zien.  Wat apart

lekker weer in ons bedje   We hadden het toch warm vannacht allebei. In een dorp, op een camping is veel warmer dan aan het water met harde wind

Mooi wat later opstaan. Douchen, ontbijten en samen overlegd dat we even de ergste buien afwachten. Als je op het kaartje van weerplaza kijkt is er heel veel rosé te zien. Dat betekent verse sneeuw en onze camper heeft geen winterbanden erop

rudi is nog lekker een dutje gaan doen

en ik ben even gaan lezen in mijn bomen boek

rond half 1 zijn we gaan rijden

in de tomtom Odda ingetypt

en we kwamen toch langs een prachtige weg, de tottom gaf aan dat de weg erg smal was. Onderweg flinke watervallen te zien. De mevrouw van de tourisInforamation noemde dat de weg for your care wassing

in Odda aangekomen

parkeren bij een supermarkt. Die zijn van 7-23 uur geopend. Veel langer dan bij ons

Mooi door t centrum en langs het water gelopen. Af en toe nog een spettertje. Geen flinke regen meer

na de uitleg bij de informatie kiosk weer naar de camper en naar de gletsjer van Baur gereden

daar parkeren en de weg naar boven samen gelopen. Zelfs een regenboog in het dal gezien. Wat prachtig

men toen weer terug

het was verder dan we dachten,

we komen vandaag ruim over de 10.000 stappen

dus ook pas later warm eten en een slaapplek zoeken voor de nacht

maar het is ons weer gelukt

Morgen rijden we richting Haugesund

we gaan naar de fjorden 🌊