Vandaag 1 week onderweg

6 mei 2022 - Høydalsmo, Noorwegen

Vorige week had Rudi zijn laatste werkdag en heeft Milan hem van zijn werk naar huis gebracht 

Al 1 week zijn we nomaden - rondtrekkende mensen

Wij vinden het allebei fijn om op deze manier vakantie te vieren 

Vandaag was het weer een rijdagje

we zijn richting Dalen gereden. Wat een prachtige mooie plek 

met een Nederlandse camping eigenaar gesproken die hier al sinds 1999 woonde met zijn Curasou-Se vrouw

Fijn om Nederlandse uitleg te krijgen (ipv Engels) Zijn zoon en schoondochter waren hun al nagekomen. Voor €65.000.- heb je een woning aan het water met 2000m3 grond erbij

wij bij hem onze watertank vullen. 1 nachtje camping is nu €32,50 (voorseizoen)

omdat we in principe alles bij ons hebben vinden wij dit jammer geld en geen vakantie meerwaarde 

we zijn in t centrum wel weer gestopt

een prachtig aangelegde plek ala t Hulsbeek met daarom wandelpaden en voorzieningen een bbq schone toiletten en ik ontdekte een sauna   -Soria Moria-

met dit uitzicht dat wil ik wel

dus Wij weer naar de ToeritInformarion gegaan en vragen of er plek is

en is dus een gemeente sauna waar je voor €5.- 2 uur gebruik van mag maken maar helaas Is alles volgeboekt 

zoals Rudi dan zo nuchter zegt - gelukkig hebben we de foto’s nog-

allebei moe van het kletsen en t regelen 

Na een kopje 🍵 besloten dat we weer de natuur in gaan

ons 20 jaar oude Campertje moest 12 % omhoog klimmen omdat we Åmot

Gelukt maar wel met veel roet

en we zien sneeuw langs de kant en tussen de dennenbomen. Op een watermeer ligt nog sneeuw en bevroren ijs.  De ice-dip-women kan hier wel gelukkig van worden haha

En in een scherpe bocht staan daar toch 2 elanden vers gras te smikkelen

foto toestel snel pakken 

rudi remmen

rudis raam moest hij ook nog open draaien

dat beest zal wel denken. Wat staat daar voor een groot ding naast mij. Je zag dat hij ongemakkelijk werd en weg wou. 
ik heb foto’s en ze zijn gelukt

en toen draaide hij zich om en rende helaas achter de camper langs de straat over.  We hebben ze gezien. Toch wel echt bijzonder. Grote dieren hoor. 
ik daarna helemaal Hieperdepiep 

we kunnen naar huis zegt Rudi

wat bijzonder 

het eerst volgende plaatsje hebben we getankt (helaas wel een dure pompstation)

Plakje brood wat drinken even eruit 

ik dacht 

ik typ jullie dit maar gelijk

in dit dorpje blijven we overnachten 

Foto’s