Vandaag 1 week onderweg
6 mei 2022 - Høydalsmo, Noorwegen
Vorige week had Rudi zijn laatste werkdag en heeft Milan hem van zijn werk naar huis gebracht
Al 1 week zijn we nomaden - rondtrekkende mensen
Wij vinden het allebei fijn om op deze manier vakantie te vieren
Vandaag was het weer een rijdagje
we zijn richting Dalen gereden. Wat een prachtige mooie plek
met een Nederlandse camping eigenaar gesproken die hier al sinds 1999 woonde met zijn Curasou-Se vrouw
Fijn om Nederlandse uitleg te krijgen (ipv Engels) Zijn zoon en schoondochter waren hun al nagekomen. Voor €65.000.- heb je een woning aan het water met 2000m3 grond erbij
wij bij hem onze watertank vullen. 1 nachtje camping is nu €32,50 (voorseizoen)
omdat we in principe alles bij ons hebben vinden wij dit jammer geld en geen vakantie meerwaarde
we zijn in t centrum wel weer gestopt
een prachtig aangelegde plek ala t Hulsbeek met daarom wandelpaden en voorzieningen een bbq schone toiletten en ik ontdekte een sauna -Soria Moria-
met dit uitzicht dat wil ik wel
dus Wij weer naar de ToeritInformarion gegaan en vragen of er plek is
en is dus een gemeente sauna waar je voor €5.- 2 uur gebruik van mag maken maar helaas Is alles volgeboekt
zoals Rudi dan zo nuchter zegt - gelukkig hebben we de foto’s nog-
allebei moe van het kletsen en t regelen
Na een kopje 🍵 besloten dat we weer de natuur in gaan
ons 20 jaar oude Campertje moest 12 % omhoog klimmen omdat we Åmot
Gelukt maar wel met veel roet
en we zien sneeuw langs de kant en tussen de dennenbomen. Op een watermeer ligt nog sneeuw en bevroren ijs. De ice-dip-women kan hier wel gelukkig van worden haha
En in een scherpe bocht staan daar toch 2 elanden vers gras te smikkelen
foto toestel snel pakken
rudi remmen
rudis raam moest hij ook nog open draaien
dat beest zal wel denken. Wat staat daar voor een groot ding naast mij. Je zag dat hij ongemakkelijk werd en weg wou.
ik heb foto’s en ze zijn gelukt
en toen draaide hij zich om en rende helaas achter de camper langs de straat over. We hebben ze gezien. Toch wel echt bijzonder. Grote dieren hoor.
ik daarna helemaal Hieperdepiep
we kunnen naar huis zegt Rudi
wat bijzonder
het eerst volgende plaatsje hebben we getankt (helaas wel een dure pompstation)
Plakje brood wat drinken even eruit
ik dacht
ik typ jullie dit maar gelijk
in dit dorpje blijven we overnachten

