Vervolg 30 mei

30 mei 2022 - Trelleborg, Zweden

Wij zijn naar Kasaberga gereden

2 jaar gelden, toen ik bij het ontvangst team zat bij Loerlei had iemand haar polswarmers gevonden en deze werden toen bin ons gebracht bij gevonden voorwerpen. Ik vond ze zo bijzonder toen, dat ik hier een foto van heb gemaakt. Omdat er een naamkaartje op was genaaid kon ik nadien thuis achterhalen waar deze vandaan kwamen

het bleek uit Kasaberga te zijn, in Zweden

heb haar toen wel een bericht gedaan maar zij deed niet aan opsturen

dus nu we toch in Zweden zijn met de camper, kwam dit we gelijk in mijn gedachten

Ze was thuis, we mochten komen

maar het was nog zekers 500 km rijden, Een mooi doel

wat bijzonder

Zij heeft naast haar huis een schuur met al gemaakte spullen, mutsen, dassen, kussens, tassen, sokken, handschoenen en ook mijn polswarmers

ik mocht kiezen en passen

alleen nam ze geen euro’s aan dus een dorp verderop konden we pinnen

wat nog veel mooier was
In deze plaats  staan de Zweedse Stonehenge

wij zagen ook alles al vol staan bussen

Mooi er heen gelopen, wat geweldig

men dat uitzicht, ik kon voor t eerst 360 graden in het rond weer wolken zien.  Wat gaaf, weer lucht om te ademen

milan belde ons ook nog op, mieren bij de schuifdeur, hij heeft ze verbrand. Geluk gehad dat ze nog niet binnen waren

naar Ystad gereden, op zoek naar info voor een ticket, Bootovertocht naar Polen 🇵🇱

alles is digitaal, wij zijn moe, Lieke mag op die boot niet mee

Milan is onze overtocht specialist,

met liefdevolle hulp heeft hij voor ons een ticket geboekt

morgenvroeg om 7 uur vertrek onze boot vanaf Trelleborg, dat betekent nu nog wel 60 km rijden

eerst een ☕️ pauze, verse tomatensoep met paprika al aankoken, deze even in de wasbak - nagaren en wij toen gaan rijden

Nu zijn we over,

we zijn in Trelleborg

morgen verlaten we Zweden

wat mooi vonden wij dit land, vlakker, heuveliger, ontzettend veel flitspalen, hele oud dorpjes gezien, het land van Pippi, een mooie taal om te horen, wij konden er niks van maken maar iedereen kan Engels

lekkere soep

en vroeg naar bed

op tijd bij de terminal zijn morgen