Dinsdag 31 mei. 31 dagen onderweg

1 juni 2022 - Świętouść, Polen

Vanaf morgen is het 1 juni en dan tellen onze vakantie dagen niet meer gelijk met de dagen dat we weg zijn 🙃

slapen in Telleborg was onrustig, hangjeugd op onze plek, eerst jongens met auto’s en later 4 meisjes met harde muziek- hoeven die niet te slapen, worden die thuis niet gemist, soms snap ik er niks van)  ik heb er in ieder geval over gedroomd en zat midden in een complot ( ik wou die persoon niet verlinken maar hij wou een goede kennis van mij bij de benen nemen - ingewikkeld) ik weet niet waar ik uiteindelijk voor gekozen heb want om 5 uur liep onze wekker af, wakker! Water opzetten voor drinken, Rudi met Lieke wandelen en om 6 uur naar de Ferry 🚢 rijden, eerst even zoeken waar we moesten zijn, wat een drukte hier al s’morgens vroeg - wel veel mannen - vrachtwagen chauffeurs 🚚

je rijdt zo’n hele haven rond voor we bij TT-line aan kwamen, mega groot hoor

Half 7 mochten we in de boot rijden, iedereen moet uit het voertuig, het dek gaat op slot

iets voor 7 uur vaarde we Trelleborg uit- op weg naar Swinoujscie  🇵🇱

Een hoog gehalte jogging broek mannen, dikke buiken, slecht verzorgd er uit ziend, en allemaal gelijk naar t restaurant om te ontbijten 🍳

Wij als enigste op het bovendek, buiten, met de kop in de wind en de zon zien opkomen, na een uurtje wij ook naar binnen. Wachten, rondlopen, zitten en niksen, het verveelt niet. Tussendoor steeds even naar buiten. Dat uitzicht over de zee 🌊 , ik hou er van!

Pools verstaan wij echt niet, is niet te volgen. Nu gaan we weer naar landen waar ‘t Allermansrecht’ niet is, dus weer op campings overnachten. Ook gaan we weer naar landen waar ze denken, wat van jouw is kan ik ook wel gebruiken en jij bent toch rijk  en kunnen ze t van jouw gaan jatten

wij hebben in de afgelopen 31 dagen zoveel veiligheid gevoelt, niks jatten, wat niet van jouw is, daar blijf je vanaf! Ik merk dat we allebei in een angst gevoel komen, Poolse mensen, wat gaat ons hier overkomen.
Ook is op de boot al genoeg alcohol te koop, gemiddeld 5,8% is hier normaal, Rudi’s ogen gaan er helemaal van stralen, het mag weer

hij heeft 31 dagen op minimaal alcohol rantsoen gezeten 🍻

onze 1 ste stop zal wel weer een supermarkt worden haha 😂

Nog mooi even genieten op de boot 🛥

ik had geen internet in Polen en rudi heeft de bundel op

dus geen  verslag gisteren kunnen verzenden

maar aangekomen in Polen kwamen we weer als 1 ste de Lidl tegen, naast een groot funn park- kermis en daarnaast een camping. Die nemen we niet

we zijn langs de kust, aan de Oostzee zitten we weer, maar nu aan de andere kant van de Oostzee

alles is afgesloten en verboden

wij een camping op rijden, ik had gelezen dat de baas Duits spreekt

kan handig zijn

want wij snappen niks van deze taal, Hebben geen herkenning en de mensen kunnen geen Engels, wel lol

maar de baas was er niet en bellen lukte ook niet, wij kregen een bandje te horen. Dus erop rijden en een plek zoeken

lekker douchen,

maar het is hier veelste groot voor ons, niks aan, wij er weg gegaan en iets ervoor op een parkeerplaats met mooie banken de camper neer gezet

yes, dit voelt beter

de bbq aan, vlees op de bbq, macaroni erbij en groente, alles smaakte heerlijk

maar wat een gedoe, allemaal MUGGEN op lichaam, op je eten, om je oren

deet mee, anti muggen kaars van ons Anja Aan, die muggen vinden ons lekker ruiken, geen deo en al 5 weken onderweg

menselijke geur, terwijl we net gedouchd hebben

dit is erg irritant

is best fijn op tijd te hebben gegeten,

dat wel, nu mooi een lange avond

toen naar de zee lopen via een bospad

men dan zie je de zee, je hoort de golven, het witte strand en er lopen hooguit 10 mensen. Hoe gaaf

Rudi en lieke lopen voor mij uit M,

rudi ook met zijn hoofd naar beneden, ook zoek naar hout, stenen of ini mini schelpjes. Ik struin 10 meter achter hem aan, ook op zoek naar schatjes en foto’s maken van de zee en de zon en t licht in het water. Wat ongelooflijk mooi

maar rudi is het eerder zat dan mij en om nog een uur te wachten tot dat de zon onder gaat is te lang

half 9 bij de camper,

rap erin en de deur dicht

als je even stil staat heb je al 10 muggen op je zitten

in de camper op muggenjacht 🦟

potje kaarten

rudi aan het Poolse bier 🍺 en een slaapmutsje uit Polen 🇵🇱

deze kwamen wel over, zweet en warm

op tijd erin

we hadden ook een hele lange dag vandaag

ons Polen avontuur is begonnen