Prachtige plek

18 mei 2022 - Lom, Noorwegen

Ooh wat hebben we weer een geluk hier

blijkbaar zijn we gisteren op een prachtige plek terecht gekomen, in het Trollengebied. Grappig hoe dat leeft hier in Noorwegen 🇳🇴

toen wij gisteren het laatste rondje met Lieke gingen doen zag Rudi al een wildspoor dicht bij onder camper en dan over de straat en weiland in naast ons

en verderop is een soort hotel nagebouwd in de stijl van vroeger. Wat mooi. Het heet  Valbjør Gard ( staat ook op tripadvisor) buiten staat daar nog geitenmelker in melkbussen wat opgehaald wordt. Hier rijdt een vrachtauto voor 60 liter melk 🥛

Weer terug bij de camper ging Rudi uit nieuwsgierigheid kijken door de wildcamera en hij zag 4 herten bewegen vlak voor ons in de wei op een plateau achter enkele struikjes.
onze camper als hoogzit. Hoe luxe willen we het hebben haha

hij riep mij, ik draaide de stoel en dit maakte geluid en weg waren de beesten

volgens rudi komen ze wel terug, want ze hebben honger

En ja hoor. Nog geen kwartiertje later kwa

en de dieren 1 voor 1 naar beneden lopen door het weiland, over de straat en weer een ander weiland in. Wat geweldig 🤩

het waren 7 herten ( 1 bok met 6 geiten )

omdat onze camper niet op de wind staat, de dieren ons dus niet kunnen  ruiken heeft Rudi gewoon de camper deur geopend en is hij buiten blijven kijken. Ik ben in de camper blijven zitten opende passagiers stoel met het raam open en heb geprobeerd enkele foto’s te maken. ( met schermer is dit best ingewikkeld, scherp stellen lukt niet zo goed)

rond 12 uur lagen we beiden met een brede glimlach in bed

Wat mooi

uit slapen en mooi wat later opstaan en ontbijten. Een heerlijke rustdag vandaag met een zonnig begin

komt er tegen half 12 een Noorse auto bij ons stoppen. In het Nederlands vragen hun. ‘ hebben jullie vanmorgen die eland gezien, die stond dicht bij jullie’. Deuhe. Nee, wij sliepen

Het is een jong Nederlands stel ( 29 en 30 jaar ) die hier sinds oktober wonen en die hier langs reden om naar hun werk te gaan rond 6 uur vanmorgen. Ze zeiden beiden knechten op een boerderij

gelukkig hadden hun de camera mee en hebben ze een foto gemaakt

die sturen ze ons nog na

wijnkoffie voor hun gezet met natuurlijk een Hollandse stroopwafel en heel gezellig gekletst.
morgen gaan we tussen hun werktijden door samen met hun naar Blåhøe. Hun auto kan die stijle weg wegrijden   En wij gaan hier nadien  bbq-en, deze staat hier buiten, op de bålpanne

kunnen we alvast testen of t lekker smaakt

dus morgen zijn we nog een dagje hier 👈

1. Anja:
    19 mei 2022